onsdag 3. desember 2008

There's nothing like waking up with a cockroach in your mouth


Hei,

First things first, beklager så veldig for at vi ikke har blogget på et par dager. 6 dager! sa min bror. Secondly, våknet Andreas med en kakkerlakk klokken 06:30 i dag. Deilig å kjenne en typ. 5 cm kakkerlakk som spreller i munnen. Ble greit sulten ja.


The attack of the bedbugs.

«Veggdyr, (vegglus) (Cimex lectularius) tilhører gruppen Cimicdae og er en blodsugende tege. Det lever som parasitt og suger blod fra mennesker og har vært et kjent og plagsomt dyr for mennesker i alle tider. Omtrent slik som myggen, stikker veggdyret et tynt sugerør eller sugesnabel inn i menneskehuden for å suge blod. Oftest på steder som er udekket av klær, som på armer, bein og hals. Et voksent veggdyr bruker mellom 3-5 minutter på å suge et blodmåltid. Bakkroppen svulmer opp og blir mørk på farge. På grunn av blodet. Hunnen er avhenging av et blodmåltid for å kunne legge egg. En hunn kan legge mellom 200-500 egg. Man kan få opp til 500 bitt på èn natt»

Jeg og Randi-Lise har et sted mellom 50-100 bitt hver. De klør mye mer enn myggstikk og varer mye lengre enn myggstikk. Det kommer skadedyr kontroll og sprayer hele leiligheten snart, men vi vet ikke når. Vi har akkurat vært på apoteket og fått oss medisin mot stikkene. Halv 3 kommer de fikk vi nettopp vite. Klokken er nå 12:23, og vi vil gjerne være her når de kommer. 'Cause we have questions. Lots. Like, hva skal vi gjøre med klærene? Må til for at bugsa dør liksom?

Other than that så har vi vært på et veldig vellykket surfekurs, det var utrolig artig og gleden av å ri en bølge helt inn til stranda var priceless. Eller, riktigere sagt 79$, men you get the picture. Vi har bestemt for faktisk ta steget til å kjøpe og surfebrett og begynne å surfe hver dag.

På tirsdag hadde jeg bursdag for første gang i mitt liv om sommeren faktisk! Var veldig rart og føltes ikke helt som om jeg hadde bursdag. Vi brukte dagen på surfebrett window-shopping og jobbintervju.

Jobbintervjuet var anderledes en noe annet vi har vært på. Vi møtte en liten fort-snakkende kar med navn Ross. Vi fylte ut noen skjema hvor vi skulle skrive litt generel informasjon samt jobberfaringer. Etter det ble vi visst rundt på "The smart group", som tydeligvis ble grunnlagt av tò noen-og-tyve-åringer. Anyways. Vi fikk jobben.

Så om 2 timer skal vi på kurs i downtown Sydney, spent og nervøs beskriver vel følelse vi føler nå. Det òg sult. Jeg er sinnsykt sulten nå, them cockroaches sure know how to make you hungry. RL spanderte foresten middag på bursdagen min. Så snill hun er :D! Var veldig koselig og godt !

Det har også flyttet inn folk i leiligheten! 3 gutter fra svergie, så vi bor ikke lengre alene =(.

Ok. Da har jeg dekket surfing, bursdag, kakkerlakk, bedbugs. Noe jeg har glemt?
Ja, jo. Takk for alle koselig bursdaghilsene!

Nå skal jeg rusle bort til butikken og få i meg noe mat, så blogg you laterz aligatorz.

-19åringen.

5 kommentarer:

bool sa...

Tusen takk for den informative beskrivelsen av bedbugsen, og når det i tillegg topper seg med smaken av kakkelakk, ja da.....
Stakkar dere, er det nå jeg egentlig vil si da, men kanskje blir det gode historier ut av dette om to - tre års tid? Uansett er det ei erfaring å ta med seg, eller dere kunne kanskje ha vært foruten? Surfing og burdsdagsmiddag høres artskillig bedre ut, og med sol,varme og jobb så blir jo dette riktig så bra. Håper dere vil trives i jobben og at svenskene er greie. Lykke til på jobb i dag og god frokost til dere begge.

jumpingaustralia sa...

Haha ! ;D Blir nok det mor, men hadde vi hatt valget tror jeg vil hadde valgt bort kakkerlakker og bedbugs =) Takk, tror nok vi vil trives i jobben ja =)

EatPete sa...

Lykke til med jobb. Interessante og morsomme blogs fra "down under", vi følger bloggen med interesse, og var det så enkelt å lære seg surfing?

bool sa...

Nok en gang logger jeg meg på bloggen for å lese siste nytt, men finner fort ut at det ikke er skrevet noe særlig i desember. - Kun ett innlegg, og det var den 3....
Her er det minusgrader og snøen ligger fortsatt, ser på værmeldinga dere vokner snart tll 27 grader og sol? Send oss noen fine sommerbilder som vi kan varme oss på snart da.

jumpingaustralia sa...

Tak EatPete, godt å høre at dere følger med! :D Og nei, det er ikke så enkelt å lære seg å surfe egentlig, tror det blir vanskelig.. men det er veldig artig da :D vi skal bli flinkere til å blogge sjø, men vi føler vi må ha noe interessant å skrive, så det ikke blir så kjedelig :D kan godt legge ut noen bilder av stranden osv ;D