søndag 14. desember 2008

Surfection



Hei,

Starter med en god nyhet:vi tror vi er kvitt bedbugsa:D
Så nå klarer vi endelig å sove uten å føle at det kryper små ekle bedbugs på oss, for dere virker kanskje ikke dette så stort, men for oss er det rene julaften:P

Som dere vet har vi kjøpt surfebrett, et for vidrekommende slik at vi ikke må kjøpe to. Første gangen vi prøvde var rett å slett umulig. Andreas skulle ut å prøve å padle men ble dratt ut mot klippene og klarte nesten ikke å komme seg inn. Etter en halv time begynte han å komme seg inn. Tror han var sliten da. Jeg holdte meg nære land, men det jeg drev med kan ikke kalles surfing, mere hyling og plasking. Men vi fant ut at det var en vanskelig dag å surfe på siden bølgene kom fra alle kanter. Ikke så fornøyde dro vi hjem.

Neste dag før Andreas sto opp gikk jeg meg en tur langs strande og fant to nye strender veldi nære som vi må dra å utforske en dag. Da jeg kom hjem fikk jeg opp Andreas og ut for å surfe dro vi. Litt morgengretten, men bølgene var perfekte så smilet kom fort fram. Vi kom oss begge opp, men stod ikke så lenge da:P Livet er herlig:D

Siden jeg er litt uheldig av meg så var det jeg som fikk den første "surfeskaden". Mistet brettet og bølge tok tak i det og opp dro det midt i ansiktet mitt. Litt forvirret, men ikke spesielt vondt. Jeg smiler. "Du blør". Så i dag har jeg stor snusleppe og en blå skulder. Me det er bare en del av surfelivet:P

I dag hadd vi tenkt å fortsette vår vei mot å bli proffe surfere, men svenskene sa at der var for store bølger til å sufe. Vi hadde ikke helt trua på disse svenskene, men vi lot brettene ligge hjemme. Da vi kom til stranden var det helt syke bølger og ingen surfere å se. Så for en gang skyld hadde svenskene rett, men vi badet og solet oss.

Jeg fikk pakke:D:D
Til alle som har lyst til å sende noe til oss så tar det mellom 5-10 dager, så bare send:P
Jeg fikk pakke fra mamma med masse godt, julemasipan, julesjokolade, DVD- tre raske menn og et kort. Digg:D:D skal prøve å spare litt, men lover ingenting. Takk mamma<3

Vi har vert borte i over en måned nå, rart, spesielt nå som det nærmer seg jul. Tror ikke vi for like god julemat her, spesielt siden ingen av oss kan å lage pinnekjøtt, men vi finner sikkert på noe. Om pengene strekker til så er det bare ca 3 måneder til vi kommer hjem. Kanskje før om det ikke ordner seg med jobb snart. Men noe Andreas har lært meg på denne turen er " d årne sæ shu r-l" Det har vært Andreas som har vert flinkest å skrive blogg, men jeg skal prøve å bli flinkere.

- Randi-Lise

3 kommentarer:

bRO sa...

godt me gode nyheter! hehe.
grattis me brættan da. må få tatt nå bilda der dere faktisk står på de også :P og helst på en bølge :p

btw, sett camme ditt på macro RL, og ta et bilde av de bedbugsa om du får d t, om d er noen igjen ifall :P hehe

bool sa...

Det er så fint at dere deler opplevelser og bilder med oss, og vi ser fram til hver gang dere oppdaterer bloggen. Godt å høre at dere er kvitt husdyrene, kan bare forestille meg hvor ekkelt det har vært for dere. Sikkert arti med pakke ja, og om vi skjønner dere rett så er det populært med fler...

jumpingaustralia sa...

Thanks bro :D haha, vi skal prøve >=D ja, pakke er absolutt populært :D:D